Dacoda ofera servicii de transport rutier de marfa in Romania si Europa. Dacoda functioneaza ca expeditor (agent) in numele si in favoarea clientului sau. Pentru efectuarea transportului isi angajeaza raspunderea carausului in fata clientului si o transmite companiei de transport angajata pentru transportul efectiv.
Utilizarea unei companii de expeditie precum Dacoda in locul utilizarii directe a serviciilor detinatorului camionului este interesanta pentru client (expeditor sau destinatar al marfii transportate) doar in cateva situatii:
cand concentreaza flote de transport ale mai multor companii de transport si preda in raspunderea companiei de expeditie gestionarea relatiei cu acesti transportatori; este vorba aici de companii mari consumatoare de servicii de transport
cand serviciul solicitat este mai complex decat efectuarea unui simplu transport: implica colectare, depozitare in tranzit, transport efectiv, distributie; sau cand transportul implica proceduri vamale; sau cand bunurile transportate sunt speciale: marfuri periculoase, marfuri perisabile, marfuri agabaritice
cand rutele de transport sunt diverse si nu pot fi acoperite de flota unui singur transportator, companiile de transport avand in general fiecare flote specializate pe tipuri de transport sau pe rute cand prefera sa predea sarcina efectuarii serviciului unei companii specializate, respectiv compania de expeditie; aici este vorba de companii care nu au compartiment de logistica sau care au rareori nevoie de servicii de transport.
Diferenta pe care Dacoda o face fata de alte companii de expeditie sau fata de companiile de transport constau in:
- experienta acumulata in peste 25 ani de functionare,
- flexibilitatea oferita clientului,
- cunoasterea temeinica a specificului activitatii de transport rutier de marfa si de aici decurgand,
- controlul temeinic asupra transportului propriu-zis efectuat de subcontractantul sau, transportatorul.
Nu in ultimul rand, preturile competitive, dat fiind strategia companiei Dacoda de a isi asigura veniturile nu din marja mare de profit per tranzactie, ci din volume transportate.